Tuesday, September 27, 2011

7 Wasiat Raja-Raja Melayu





Monday, September 19, 2011

Lawak Bulan Madu : Tak henti-henti dikerjakan


Ini adalah kisah empat orang pengantin baru yang baru dinikahkan oleh orang tuanya....

Mak Minah dan Pak Mat ada 4 orang anak perempuan yang sangat disayangi iaitu Siti, Seri, Murni dan Mas.

Satu hari mereka berpakat untuk kawinkan anak-anak ni serentak.

Selepas selamat diijab-kabulkan, ke-empat-empat anak itu bercadang untuk pergi berbulan madu. Siti pergi bulan madu ke Pulau Langkawi, Seri ke Pulau Tioman, Murni ke Pulau Kapas dan Mas ke Pulau Pangkor.

Sebelum pergi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, "Nanti jangan lupa hantar berita pada mak dan ayah. Ceritakan macam mana honeymoon korang. Tak payah tulis panjang2, hantar SMS dengan menggunakan slogan iklan yang ringkas, padat dan tepat."

Panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak-anaknya.

Dalam beberapa hari, terima SMS dari Siti yang bertulis 'Standard Chartered' . Dicari-cari kedua suami isteri akan iklan Standard Chartered. Tersenyum kedua-duanya membaca iklan yang bertulis "Besar, Teguh dan Peramah."

Syukur, bahagialah si Siti.

Esoknya terima pula SMS dari Seri yang bertulis 'Nescafe'. Segera dicari iklan Nescafe. Tersenyum suami isteri membaca slogan iklan yang bertulis "Nikmatnya hingga ke titisan yang terakhir."

Alhamdulillah, bahagialah si Seri ...

Selang beberapa hari kemudian, tiba pula SMS dari Murni yang bertulis 'KFC'. Dicari iklan KFC. Tersenyum kedua mereka membaca slogan iklan yang bertulis 'Hingga Menjilat Jari.'

Bahagia juga si Murni dengan suaminya...

Seminggu berlalu, tiada lagi berita dari Mas. Mak Minah dan Pak Mat dah risau. Maklumlah ini kali pertama mereka berenggang anak beranak.

Masuk minggu kedua minggu... tak ada jugak SMS.

Dah minggu ke tiga, barulah terima SMS dari Mas dengan isi kandungannya "AIR ASIA".

Bergegas le Mak Minah cari slogan iklan syarikat penerbangan itu, Tak sabar nak tahu apa yang sudah terjadi pada anak bongsunya. Bila dibaca slogan iklan tersebut, Mak Minah dan Pak Mat terkelip-kelip tak tau nak cakap apa....

Mak Minah terus menangis. Tak tahu menangis suka atau sedih. Apa nasib Mas yang terpahat dalam slogan Air Asia?

Apa slogan iklan itu ...??



"7 KALI SEMINGGU... 3 JAM SEKALI.. NON-STOP!!"

Padanlah MAS ... tak henti-henti dikerjakan.


Nukilan Husin Lempoyang
Ahad, 18 September 2011


Friday, September 16, 2011

Siapa Sebenarnya DALANG Di Sebalik PERISTIWA 16 SEPTEMBER ? ... Final Story!



Pagi, 13 Ogos 2011 merupakan pagi yang ditunggu-tunggu GWM untuk menyambut ketibaan sahabat lama yang masih bergiat aktif dalam parti PKR.

Sudah terlalu lama GWM ingin bersemuka dan bertanya khabar rakan seperjuangan sewaktu zaman reformasi tahun 1998. Pertemuan jam 3.30 pagi, bersahur di Kampung Baru cukup mengimbau kenangan lama dalam satu saf reformasi.

Pertemuan yang ditunggu-tunggu GWM

Walaupun masing-masing mengubah haluan sendiri, persahabatan masih kekal terjalin sehingga ke hari ini. GWM sememangnya mahu ketemu teman lama kerana masih ada satu persoalan dalam benak yang belum terjawab dengan harapan akan terungkai dan dijawab oleh sahabat.

Siapa DALANG Di Sebalik PERISTIWA 16 SEPTEMBER? ... Itulah pertanyaan politik pertama dan terakhir GWM kepadanya. Dan jawapan yang diberikan sudahpun GWM agak sejak dari tahun 2009. Jangkaan, telahan dan penyelidikan yang dilakukan selama ini ternyata benar.

ANWAR IBRAHIM dan ABDULLAH BADAWI! Kedua-duanya terlibat secara langsung dalam memainkan peranan pertukaran kerajaan secara songsang. Modus operandi ini disusun dengan cantik dan rapi seolah-olah hanya Anwar Ibrahim yang melakukannya seorang diri, sejak dari tahun 2008 lagi!


Semuanya tampak bermula sebulan sebelum berlakunya pertemuan dua mata diantara Anwar Ibrahim dan Pak Lah. Dan pertemuan di Madrasah Nurul Iman Hulu Langat menoktahkan firasat GWM selama ini.





Apa Anwar Ibrahim katakan mengenai pertemuan beliau dengan Pak Lah dalam entri blognya ...




Pertemuan yang kononnya dikatakan tidak disengajakan di antara Pak Lah dan Anwar (seperti yang didakwa Anwar Ibrahim) merupakan pembohongan paling besar dalam sejarah orang Melayu.




Pertemuan selama 20 minit sebenarnya kerisauan Anwar Ibrahim jika DS Najib diangkat menjadi Perdana Menteri. Anwar sememangnya tidak mahu DS Najib menjawat jawatan keramat tersebut.

Anwar Ibrahim mempertikaikan keputusan mengapa perlu DS Najib ditabal menjadi Perdana Menteri, mengapa Pak Lah boleh menyerahkan silver platter kepada DS Najib. Pak Lah berkata tiada apa yang boleh dilakukannya lagi.

Kedua-dua kutu berahak bercakap tentang keperluan untuk 'menyelamatkan negara' ini dan bersetuju untuk mengekalkan talian komunikasi terbuka di antara mereka. Dan kerana itulah masih lagi terdapat cikaro dan barua Anwar Ibrahim berlegar-legar didalam UMNO ... sehingga ke hari ini ... report duty to Anwar Ibrahim!

Anwar bijak meletakkan ramai cikaro dan baruanya dalam UMNO, survival masa depannya masih dalam UMNO. Anwar hanya boleh berkuasa menjadi Perdana Menteri melalui UMNO! Juak-juak pembangkang boleh bertanya kepadanya ... apa nombor keahlian Anwar Ibrahim dalam PKR? ... Tadak Bro! No ahli UMNO ada la ...

Cikaro dan barua Anwar telah lama menjadi duri dalam daging UMNO sejak Pak Lah berkuasa menjadi Perdana Menteri. Cikaro dan barua Anwar inilah yang masih lagi bertugas menyusahkan tugas DS Najib sebagai Perdana Menteri dengan pelbagai strategi politik yang bakal menjahanamkan karier DS Najib!

Namun ini adalah second attempt Anwar Ibrahim bersekongkol dengan Pak Lah untuk bergelar Perdana Menteri! Bila pula masanya berlaku first attempt Pak Lah memberi kemenangan dan laluan percuma untuk Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri?


Waktu Imsak Kian Hampir ...


GWM masih kurang berpuas hati dengan penjelasan sahabat, peristiwa pertemuan Pak Lah dan Anwar Ibrahim berlaku pada tahun 2009. Apa kena-mengena dengan modus operandi yang telah lama disusun sejak 2008? Dimana kaitannya? Jauh perbezaan diantara 2008 dan 2009.

Dan sahabat memberi penjelasan yang boleh disifatkan logik menurut hukum akal ... Kenaikan harga minyak petrol dan diesel bulan Jun 2008 ... ini adalah first attempt dan perancangan awal Anwar dan Pak Lah untuk menaikkan kemarahan rakyat terhadap UMNO!







Mengapa GWM mengatakan logik mengikut hukum akal? ... Masih ingat lagi dengan kenyataan Ezam Mohd Noor dalam pengakuannya mengapa beliau masuk UMNO? ...





Tidak sampai selang masa beberapa hari selepas Ezam memberi kenyataan akhbar pada 1 Jun 2008, ... 4 Jun 2008 ... Malaysia dikejutkan dengan kenaikan harga minyak petrol dan diesel yang tidak masuk akal, atas nama kenaikan harga minyak di pasaran dunia!

Menurut sahabat GWM, telah berlaku pertemuan sulit empat mata diantara Pak Lah dan Anwar Ibrahim dalam perancangan political acqusition strategy untuk memudahkan Anwar Ibrahim diangkat sebagai Perdana Menteri.

Pak Lah sememangnya telah menyediakan carpet merah untuk Anwar Ibrahim bergelar next Prime Minister ... modus operandi paling mudah menaikkan kemarahan rakyat, dngan kenaikan harga minyak!

Kebetulan? Teori Konspirasi? ... Lu Fikirlah sendiri ...

Kalau Pak Lah dan Anwar Ibrahim boleh melakukan talian komunikasi terbuka, GWM juga ada talian komunikasi terbuka dengan sahabat lama! Keep the backdoor channel open! Cuma ... talian ini 'one way'! maklumat mengenai gerakan pembangkang kepada GWM.

Waktu Imsak semakin hampir, kopi dah bergelas-gelas, rokok dah berkotak-kotak, tiba masanya untuk beredar, berpelukan dan bersalam ...

Lawan tetap lawan ... namun jangan diputuskan silaturrahim sekalipun berada diantara dua kem politik yang berbeza. Jumpa lagi sahabat ...




Pssst ... Pak Lah dan Anwar! Lu dua orang memang tidak boleh dipercayai ... Pengkhianat! ... Musuh Dalam Selimut!



Jumaat, 16 September 2011


HIMPUNAN KATA-KATA MENGARUT NIK AZIZ


1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam" - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir" - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.

4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid." - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

9. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembagunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?" - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.

10. "Bagi penjualan arak, ia hanya dibenar jual oleh orang bukan Islam kepada golongan itu sahaja, kerana jika ia diharamkan sudah tentu menyulitkan orang bukan Islam untuk menikmatinya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 19 November 1992.

11. "PAS Sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

12. "Menentang PAS adalah Haram mengikut al-Quran." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

13. "Tidak ada orang yang berhak menjaga dunia ini, kecuali orang yang belajar ilmu agama Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 17 April 1995.

14. "Tiada sesiapa di muka bumi ini yang tahu menjaga dunia termasuk menguruskan soal budaya, ekonomi serta harta benda, melainkan ulama." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999.

15. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.

16. "PAS boleh terima pemimpin DAP jadi Perdana Menteri, tidak ada apa, asalkan dia terima syarat yang ditetapkan oleh Barisan Alternatif." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999.

17. "Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah." - Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.

18. "Tafsiran negara Islam yang dikehendaki oleh PAS sebenarnya sudah terkandung dalam Manifesto Barisan Alternatif (BA) yang dikemukakan pada pilihanraya yang ke-10 itu." - Nik Aziz Nik Mat, Harakah 1-15 Ogos 2001.

19. "Ini penting kerana kita juga mahukan sokongan dan undi bukan Islam dalam usaha memenangi pilihanraya umum akan datang" - Nik Aziz Nik Mat, Ucapan di Muktamar Dewan Pemuda PAS ke-31, Petaling Jaya, 24 Mei 2004.

20. "Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir."- Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.

21. “Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS yang menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 23 April 1994.

22. “Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)”. –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

23. “Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga.” – Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.

24. “Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak Nampak simbol lain kecuali simbol PAS. “ – Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan cerah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.

25. “UMNO tetap parti sekular kerana asas perlembagaanya tidak merujuk al-Quran dan Hadis.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 22 Februari 1999.

26. ‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.’’ – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

27. “Jika Nabi Muhammad boleh menandatangani perjanjian dengan musuh tradisi Islam, iaitu kaum Yahudi, sebaik tiba di Madinah, PAS juga sanggup bekerjasama dengan DAP.” – Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 12 Mei 1999

28. "Percaya-ae (kepercayaan) manusiyo (manusia) kepada kiamat menyebabkan seganah-ganah (seganas-ganas) manusia akan tok (tak) jadi ganah. Kerana dia yakin walau bagaimana ganahnya aku dan bagaimana pangkat... tingginya pangkat aku, tapi apalah nasib aku apabila aku berdepae (berdepan) dengan padang mahsyar. Di padang mahsyar kelak ada lagi yang lebih gagah daripada aku namanya Allah Subhanahuwataala. Ada lagi yang lebih jabaruut, lebih samseng daripada aku iaitu Allah Subhanahuwataala. Ada lagi yang lebih angkuh daripada aku iaitu Allah Subhanahuwataala. Dan nama Allah Subhanahuwataala satu daripada namanya al-Mutakabbir, al-Jabbarul Mutakabbir. (Al-Jabbar maknanya gagah kuasa ataupun kita panggil samseng. Al-Mutakabbir sombong, angkuh.) Akulah oghaenya (orangnya) sombong, tok denga (dengar) kato (kata) orang lain. Itu satu daripada sifat Allah Taala. Samseng pun dok (ada) di aku, hanelan (handalan) pun dok di aku, somong (sombong) pun di aku. Kalu (kalau) samseng, aku lebih samseng. Kalu mu jahat, aku lebih jahat, kalu mu somong (sombong) aku lebih somong. Percayaan kito manusiyo kepada akidah nilah, akidah akhirat kito panggil menyebabkan orang Melayu yang sokong Pas ni tidak jahat...'' – Rakaman Ucapan Nik Aziz Nik Mat berhubung isu Allah Samseng, Utusan Malaysia, 31 Julai 2002.

29. “Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka,” – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.

30. "DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam," – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 12 Ogos 2009.


Dari Blog : Tinggalkan Satu Peluru

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pedoman Hidup

Pelbagai Berita Hiburan & Pengetahuan

Portal Berita 'Gajah Depan Mata Tak Nampak'

::: Pro-Pakatan Harapan :::

Rujukan Produk & Makanan Halal

Kunjungan Mencari Fakta dan Kebenaran, bermula 12 Disember 2013

Kunjungan Terkini

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

"Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain".

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

"Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu?

Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut?" Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara".

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini."


Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

SUMPAH MELAYU

SUMPAH MELAYU

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU