Tuesday, June 26, 2012

Memahami Formula Yang Tersirat Dalam Bendera PAS



Bentuk Bulan Bulat = Bentuk Angka KOSONG (SIFAR).

Gambar Bulan atau Angka KOSONG diabadikan dalam Bendera Parti PAS, yang berlatarkan pula warna HIJAU. Mengapa hijau? Kerana semua pemimpinnya masih belum matang berfikir (masih mentah) walaupun saban waktu begitu ketara terlalu bernafsu untuk memimpin negara. Bolehkah kita mengharapkan pemimpin yang masih mentah daya berfikir untuk memimpin halatuju hidup dan kehidupan kita? Katakanlah TIDAK walaupun terpaksa.

Formula yang mudah untuk difahami : PAS = KOSONGSIFAR atau ZERO = 0.

Mungkin ramai yang tidak perasan ianya juga memberi makna bahawa Sebenar-Benarnya percaya kepada Janji-Janji PAS adalah sama dengan Percaya kepada Janji-Janji KOSONG pemimpin-pemimpinnya, menyeluruh disemua peringkat parti.

Janji-Janji Manis PAS yang termasyhur antara lain adalah Ketentuan Syurga dan Pahala, Tertegaknya Negara Islam di Bumi Malaysia, dan Terlaksananya Undang-Undang Islam dalam pentadbiran Negara. Inilah janji-janji yang sentiasa dicanangkan kepada Lebai-Lebai DUNGU PAS bermula dari terjaga dari tidur hingga kembali melelapkan mata, 24 jam sehari, 7 hari seminggu, TANPA rasa jemu, rasa malu apatah lagi untuk rasa bersalah.

Kerana itu ramai pemimpin-pemimpinnya seolah-olah hampir berIQ sifar, contoh - melambak diseluruh negara dengan mengeluarkan bermacam-macam fatwa karut-marut, membawa cerita-cerita rekaan yang cukup menghiburkan penyokong taksub mereka sebagai halwa telinga 'penghuni syurga' rekaan mereka, sehingga mereka berTAKEBEER tak mengira tempat dan ketika.

Mereka boleh berjanji apa saja sehingga merentasi Alam Barzah dan Alam Akhirat. Semua terpakai!

Cuba kita lihat janji-janji PAS dibawah ini, dan kita renung-renungkan, adakah ianya akan terlaksana? Kita ambil contoh satu dua sudahlah, tak payah banyak-banyak ...

Senyum Kepuasan 2 Pemimpin Tertinggi PAS Kerana Berjaya
MenDUNGUkan Penyokong Tegar Mereka
Lihat Jamiman No. 1 tu cukuplah. Boleh percaya ke ni? Orang yang MALU nak mengaku Melayu memberi jaminan nak mengangkat mertabat kaum Melayu! Hek eleh ...

Jaminan No. 9. Untuk apa nak dipertahankan? Nak buat jirat Cina seluruh Malaysia? (Contoh kat Kedah).

Jaminan No. 11. Mempertahankan sekolah agama? Tapi mengapa agaknya sampai berdemontrasi dengan DAP membantah pembinaan Sekolah Agama Rakyat kat Perak?

Apa-apa pun, nak tanya PAS ni ... Madrasah Salihiah kat Kedah tu dah robohkan ke belum? Nanti Lebai-Lebai DUNGU PAS kempunan nak beli-belah kat shopping mall yang nak buat atas tapak Madrasah tu!

::: Arkib Blog :::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pedoman Hidup

Pelbagai Berita Hiburan & Pengetahuan

Portal Berita 'Gajah Depan Mata Tak Nampak'

::: Pro-Pakatan Harapan :::

Rujukan Produk & Makanan Halal

Lawatan Ke Blog Ini

Kunjungan Mencari Fakta dan Kebenaran, bermula 12 Disember 2013

Kunjungan Terkini

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

"Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain".

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

"Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu?

Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut?" Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara".

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini."


Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

SUMPAH MELAYU

SUMPAH MELAYU

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU