Friday, May 25, 2012

Adakah Ini Kebetulan? Top Secret 2013 dengan Kenyataan Karpal Singh?

rmf7


Teringat kata-kata Kennedy dulu “You can fool all the people some of the time, you can fool some of the people all the time but you can’t fool all the people all the time”. Inilah hakikat yang terpaksa diterima oleh Anwar.

Kini semakin terserlah agenda yahudi kini menerajui kepimpinan pembangkang- Isu ini telah lama saya utarakan nanmun kebanyakannya mendapat cemuhan dan dikatakan fitnah oleh  pihak trooper  pembangkang.
Didalam  beberapa bukti yang telah lama saya postkan didalam blog ini mengenai agenda mengambil alih pemerintahan sekarang melalui rancangan terancang oleh tangan tangan ghaib untuk menumbangkan sebuah negara yang  diperintah oleh orang Islam sebagaimana  yang telah dan sedang berlaku di negara teluk.
Sekarang kita dapat melihat diatas nama demokrasi  kepelbagaian isu dimain kan untuk menruntuhkan kepercayaan rakyat terhadap kerajaan didalam pelbagai sudut. Mengikut agenda terancang yahudi, untuk menumbangkan  negara yang berdaulat dan mempunyai kerajaan beraja sebagai tonggak pemerintahannya maka dengan jelas diperkatakan didalam Protokol Of Zions, bahawa sistem beraja MESTI ditumbangkan dahulu untuk melumpuhkan sistem kehakiman dan seterusnya Agama.
“Protokol Ke 3
menerangkan bahawa sifat manusia yang mengambil kesempatan atas kelemahan orang lain akan dipergunakan seandainya institusi yang lebih tertinggi dalam hirarki masyarakat itu berada dalam keadaan yang lemah. Manusia bukan Yahudi dikatakan tak akan mampu menilai dengan waras perbezaan sistem bebas yang mereka perkenalkan.”
Protokol ke 11
menyebut tentang usaha mereka itu tidak lain adalah untuk memusnahkan pengaruh raja-raja ke atas perbendaharaan negeri. Ini bermakna, mereka mahukan kemusnahan institusi beraja itu sendiri.
Didalam buku karya Jose Ortega Y Basset; REVOLT OF THE MASSES – bagi merealisasikan niat REVOLUSI yang Anwar impikan. Inilah impian lama Anwar. Mahukan kerajaan tumpas dan dibawa ke jalanan. Dalam sejarah Asia Tenggara, rasanya Singapura dan Malaysia sahaja yang masih terselamat daripada REVOLUSI – baik jalanan; mahupun terpimpin oleh elit politik yang ada.
The old democracy was tempered by a generous dose of liberalism and of enthusiasm for law. By serving these principles the individual bound himself to maintain a severe discipline over himself. Under the shelter of liberal principles and the rule of law, minorities could live and act. Democracy and law- life in common under the law- were synonymous. Today we are witnessing the triumphs of a hyperdemocracy in which the mass acts directly, outside the law, imposing its aspirations and its desires by means of material pressure. It is a false interpretation of the new situation to say that the mass has grown tired of politics and handed over the exercise of it to specialised persons.
Semua ini adalah agenda  Anwar untuk mewujudkan suasana ‘hyperdemocracy’ yang akhirnya boleh diterjemah dalam bentuk REVOLUSI!!!
Perkara ini dikuatkan lagi dengan apa yang telah terbukti didalam Top Secret 2013dimana Anwar Ibrahim di gunakan sebagai Peluru oleh agenda yahudi untuk menjayakan  perpecahan dikalangan orang Melayu khasnya umat islam. Sekarang  sebagahian daripadanya telah berjaya dilaksanakan   oleh Anwar termasuk untuk mengwujudkan Malaysia Spring dan juga demontrasi dalam bentuk revolusi sebagaimana yang telah diucapkan di Gaurdian Post di indonesia untuk perubahan Rejim.
Perkataan REJIM digunakan untuk memperlihatkan apa yang dimaksudkan dengan kezaliman , kekejaman, penindasan  yang diolah  maksudnya oleh pihak barat. Dengan demikian maka perkataan tersebut juga akan menaikkan satu sentimen  menolak kerajaan disampaing menggunakan perkataan kemiskinan, rakyat untuk melahirkan simpati.
Pengerusi DAP, Karpal Singh mungkin tidak yakin dengan kepimpinan Anwar Ibrahim apabila menyuarakan hasrat untuk melihat seorang calon bukan Melayu menjadi Perdana Menteri sekiranya pembangkang berkuasa. Dengan reputasinya yg dianggap pemimpin bermasalah, Anwar mungkin bukan pilihan utama DAP untuk memegang jawatan tersebut.
Cuba kita bandingkan dengan apa yang terancang  didalam artikel Top secret 2013 dengan apa yang dimaksudkan oleh  Karpal Singh :-
The 50% Malays is further division by multiple political movements. Some supports UMNO, some went to PAS, others are worshiping the Statue of Brahma Anwar Ibrahim while the rests either stand on the fence or joined non-Malays based party such as DAP and other smaller parties like in Sabah & Sarawak.
Therefore in short, if all Chinese and Indian parties leave Barisan Nasional and join forces with DAP, then the non-Muslim league armed with strong financial provision will have enough strength to wrestle the political power from the Malays. And if that really happened then DAP will no longer need PAS and Anwar Ibrahim to fish the supports from the Malays/Muslim Population.
Apakah semua ini secara kebetulan atau sememangnya satu rancangan  untuk membolehkan DAP menguasai negara ini dengan pertolongan PAS dan PKR yang diketuai oleh Nik Aziz dan Anwar Ibrahim.
Jelas, pendirian pakatan pembangkang agak bercelaru, ada pemimpinnya yg mahukan Anwar, ada yg tidak mahu dan sekarang Karpal pula yg bercakap begitu. Perkara muzakarah pun tak jadi kerana ada yg setuju dan ada yg tidak setuju.
Jadi, sebenarnya ada dua perkara, pakatan pembangkang memang tidak sepakat dan Karpal Singh mungkin menolak Anwar kerana dia tidak yakin dengan Ketua Pembangkang itu, namun buat masa ini mereka tiada pilihan kerana pembangkang memang ketandusan pemimpin.
Apa yg penting disini, Pas dan PKR perlu sedar kenyataan Karpal sedikit sebanyak memberi gambaran tentang matlamat serta agenda sebenar DAP yg tidak sehaluan dengan perjuangan mereka. Bergabung dengan Dap bermakna membuat keadaan tambah rumit. Gambaran sudah ada, seandainya PR menang PRU akan datang pun, negara akan terus dilanda masalah, gara2 mereka akan terus bertelagah bagi memilih pemimpin, sekali-gus agenda untuk memakmurkan negara menjadi negara maju menjelang 2020 akan terbantut.
Justeru sudah sampai masanya & masih belum terlambat bagi rakyat yg masih menyokong PR, serta rakyat yg diatas pagar memilih BN sebagai peneraju kepimpinan negara, kearah perpaduan rakyat, kemajuan negara & survival bangsa & agama.

::: Arkib Blog :::

Pedoman Hidup

Pelbagai Berita Hiburan & Pengetahuan

Portal Berita 'Pakatan Harapan'

::: Penyokong Pakatan Harapan :::

Lawatan Ke Blog Ini

Kunjungan Mencari Fakta dan Kebenaran, bermula 12 Disember 2013

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

"Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain".

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

"Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu?

Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut?" Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara".

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini."


Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

SUMPAH MELAYU

SUMPAH MELAYU

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU